Wymiana polsko-niemiecka – część niemiecka

WYMIANA POLSKO-NIEMIECKA – część niemiecka

W dniach 11-17 czerwca 2018 r. uczniowie z naszej szkoły mieli ponowną okazję spotkania swoich partnerów z Gymnasium in der Glemasaue z Ditzingen w Niemczech.  Przez tydzień wymiany 13 – osobowa grupa z Polski wraz z opiekunkami Panią Ewą Grelewicz i Panią Magdaleną Dryszel miała okazję przeżyć różnorodne przygody.

Poniedziałek, 11 czerwca :

W dzień wyjazdu wszyscy spotkaliśmy się w Toruniu na dworcu autobusowym PKS, skąd wyruszyliśmy autobusem Arriva na lotnisko w Bydgoszczy. Na miejscu jednak wystąpił problem z punktualnością naszego samolotu. Miał on 4-godzinne opóźnienie. Jednakże czas ten upłynął stosunkowo szybko dzięki miłej atmosferze w grupie. Gdy w końcu nastąpiła pora wylotu wszyscy pomyślnie ją przetrwaliśmy a na dodatek trwała zaledwie półtorej godziny. Na lotnisku we Frankfurcie powitało nas stoisko z darmowym prowiantem na podróż dla wszystkich klientów lini lotniczej, która spowodowała zmiany w naszym planie wycieczki. Z sytuacji, w której się znaleźliśmy wyniknęła okazja spędzenia nocy na lotnisku na wygodnych łóżko – leżakach co było niecodzienną przygodą dla wszystkich z nas.

Wtorek, 12 czerwca :

Gdy nastał ranek wyruszyliśmy bardzo szybkim pociągiem do Sttutgartu. Stamtąd pociągiem miejskim (w sumie odpowiednikiem naszych tramwajów) dotarliśmy do Ditzingen. Na miejscu powitała nas dwójka nauczycieli Pan David Brost i Pani Hannah Woltmam z Niemiec.  W szkole przywitaliśmy się z grupą wymiany ze strony Niemieckiej, za którą bardzo tęskniliśmy. Następnie mieliśmy 2 lekcje muzyki z panem Davidem, na której śpiewaliśmy jego ulubione  piosenki  po angielsku i jedną po niemiecku. Prawdę mówiąc nie było to dość łatwe. Po tym zadomowiliśmy się w domach naszych rówieśników i udaliśmy się całą wymianą do pobliskiej kawiarni.

Środa, 13 czerwca :

Kolejnego dnia mieliśmy wycieczkę do niedaleko położonego miasta – Esslingen. Polską stronę wymiany po mieście oprowadziła pani przewodnik pochodząca z Polski, a Niemiecką stronę pani przewodnik pochodząca z Niemiec. Zobaczyliśmy wiele pięknych miejsc, a zwłaszcza śliczne pocztówki i architekturę miasta. Po zakończeniu zwiedzania już bez nauczycieli poszliśmy do restauracji na obiad, a później nasi partnerzy zaplanowali każdemu z nas zajęcia do końca dnia.

Czwartek, 14 czerwca :

Tego dnia odwiedziliśmy muzeum ,,PORSHE”.  Obejrzenie wszystkich wystaw minęło nam w miarę sprawnie. Opuściliśmy teren muzeum z kreatywnymi zdjęciami, a niektórzy z nas z pamiątkami. Po zwiedzaniu pojechaliśmy do Sttutgartu zagrać w grę miejską. Polegała ona nie na samym znajdowaniu miejsc ale, także na robieniu tam futurystycznych zdjęć. Gdy gra pomyślnie dobiegła końca odwiedziliśmy wieżę telewizyjną. Widoki z góry były fantastyczne. Następnie partnerzy zapewnili każdej osobie atrakcje na resztę czwartku.

Piątek, 15 czerwca :

Tym razem uczestniczyliśmy w lekcjach wraz ze swoimi rówieśnikamii oraz mieliśmy okazję zobaczenia na jakiej zasadzie działa szkoła, do której uczęszczają.  W między czasie zjedliśmy obiad w stołówce szkolnej. Po skończonych zajęciach wszyscy razem wybraliśmy się do parku linowego na geo-catching. Po udanej zabawie powróciliśmy do szkoły gdzie każdy dostał torbę do udekorowania. Niektórzy pięknie je ozdobili a inni zbierali na niej pamiątkowe podpisy wszystkich uczestników wymiany.

Sobota, 16 czerwca

Weekend był  do dyspozycji  rodzin.  Nasi koledzy zdecydowali się zabrać nas do parku rozrywki Trips Drill. Bawiliśmy się tam świetnie i załapaliśmy większy kontakt z naszymi Niemcami niż dotychczas. Staraliśmy się jak najlepiej spędzić ostatni dzień pobytu w  Ditzingen. Wieczorem odbyła się impreza pożegnalna, na której wszyscy byli wyluzowani i zintegrowani. Mieliśmy możliwość zagrania w piłkarzyki, bilard i lotki. Było tam także miejsce do tańca i całej imprezie towarzyszyły pyszne przekąski. Po zakończeniu udaliśmy się na pizzę.

Niedziela, 17 czerwca :

Wyjazd był smutny dla każdego i tego dnia wiele osób uroniło łzy. Nasi przyjaciele z kraju sąsiedniego podarowali każdemu bluzkę z napisem ,,Ditzingen”. Gdy już zbliżała się godzina wyjazdu każdy uczestnik dziękował za wszystko rodzinom i żegnał się z nimi. Podroż minęła sprawnie dzięki czemu po niedługim czasie każdy był już w domu.

Wymiana wspaniale wpłynęła na nasze umiejętności językowe. Większość uczniów w szkole przez długi okres wspominała momenty z wymiany.  Wszyscy tęsknimy za przyjaźniami zawartymi za granicą i bardzo polecamy udział w wymianie.